Meniu Uždaryti

Mokinio padėjėjas įtraukiojo ugdymo kontekste

Š. m. kovo 26 d. prasidėjo ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa „Mokinio padėjėjas įtraukiojo ugdymo kontekste“. Šią mokymų programą sudaro skirtingi mokymosi moduliai.

Specialisčių ilgametė darbo patirtis Skuodo rajono savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje leido susitelkti bendram darbui: aptarti naujus teisinius dokumentus, išbandyti inovatyvius mokymų metodus, parengti mokymų programą mokinio padėjėjų tobulinimuisi ir jos sėkmingam įgyvendinimui.

Jolanta Viršilienė: nuo 2024 m. rugsėjo mėn. įgyvendinant visuotinį įtraukųjį ugdymą visos bendrojo ugdymo įstaigos turėjo priimti ir įtraukti į ugdymą specialiųjų poreikių turinčius vaikus. Todėl vienas esminių dalykų mokyklose tapo pakankamas mokinio padėjėjų kiekis ir kokybiškas jų darbas. Kadangi šis darbas nėra lengvas ir paprastas, o dirbant su specialiųjų poreikių mokiniais reikia turėti žinių apie tai, kaip padėti šiems vaikams įveikti įvairiausius mokymosi metu kylančius sunkumus. Mokymų metu stengėmės suteikti kuo daugiau bazinių žinių. Aš, daug metų dirbdama logopede ir spec. pedagoge pedagoginėje psichologinėje tarnyboje bei ikimokyklinio ugdymo įstaigose, esu sukaupusi nemažą patirtį apie specialiuosius ugdymosi poreikius, todėl mokymų metu stengiausi perteikti savo žinias mūsų rajono mokyklų mokinio padėjėjams. Buvo kalbėta apie sutrikimų įvairovę ir problemas iškylančias ugdant tokius vaikus mokyklose. Susipažindinau su sąvokomis: disleksija, disgrafija ir diskalkulija, išsiaiškinome jų atsiradimo priežastis bei sutrikimų pasekmes vaikų gyvenime. Aptarėme korekcines galimybės. Kalbėjome apie tai kas yra mokinio padėjėjas, kokios jo funkcijos ir vaidmuo ugdymo procese. Tikiuosi, kad įgyta nauja informacija padės mokinio padėjėjams labiau suprasti sutrikimų kilmę, o perteiktos žinios įneš daugiau kokybės ir supratimo dirbant šį atsakingą darbą.

Ingrida Momkienė: Mokinio padėjėjai atlieka itin reikšmingą vaidmenį specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymo procese. Todėl jiems labai svarbu suprasti šių vaikų sunkumų pobūdį ir padėti jiems. Vienas iš svarbiausių mokymų aspektų buvo dalyvių įsitraukimas. Pastebėjau, kad dalyviai aktyviausiai reagavo į realias situacijas ir praktinius pavyzdžius. Aptariant autizmo spektro sutrikimą turintiems mokiniams kylančius iššūkius, dalyviai dalinosi savo patirtimi, kėlė klausimus. Tai parodė, kad teorinės žinios įgauna prasmę tik tada, kai jas galima pritaikyti realiose situacijose.

Taip pat mokinio padėjėjams svarbu jaustis pasiruošusiems tinkamai reaguoti į sudėtingas mokinių elgesio situacijas. Dalinomės metodais, kaip atpažinti emocinio proveržio ženklus ir tinkamai į juos reaguoti. Ši patirtis man patvirtino, kad kiekvienas darbas  priklauso ne tik nuo specialiųjų žinių, bet ir nuo empatijos, lankstumo bei nuolatinio mokymosi. Mokinio padėjėjai dažnai susiduria su emociniais iššūkiais, todėl svarbu ne tik suteikti jiems žinių, bet ir padrąsinti, kad jų darbas yra nepaprastai reikšmingas ir vertingas.

Mokinio padėjėjos dalyvauja mokymuose, kuriuos vykdo Skuodo PPT

Pirmąją mokymų dieną dalyvavo 26 mokinio padėjėjos iš skirtingų rajono mokyklų.

Mokymų dalyvės
Lektorių – PPT specialisčių pokalbis su mokinio padėjėjomis.
Mokymai „Mokinio padėjėjas įtraukiojo ugdymo kontekste.“

Skip to content